sunnuntai 28. lokakuuta 2012

164. Unelmat ja haaveet.

Täytyyhän tänäänkin jotain kirjoittaa, vaikka olen vielä Kotkassa enkä tänään tallille mene. Ajatella, kello on vasta varttia vaille kahdeksan ja heräsin jo puoli tuntia sitten... Miksi on niin vaikeaa vain yksinkertaisesti nukkua?
_____________________________________________________________

Minulta kysyttiin ensin laajempaa postausta unelmista ja haaveista Ramseksen kanssa, mutta ajattelin vielä laajentaa aihepiiriä ja laitan asiaksi hevoset ja minun opiskeluni.

Olen nyt seitsemännellä, ja tykkään opiskella kieliä. Opiskelen saksaa, englantia ja ruotsia, ja ensi vuonna olisi aika ottaa valinnaiseksi venäjä (olen puoliksi venäläinen). Olen englannissa ja ruotsissa aika etevä, mutta saksaa en oikein tajua... sen kertoi seiska tokarissa. Nyt aion kuitenkin nostaa sitä!


Hyvät numerot on tulevaisuuden kannalta minulle tosi tärkeitä, sillä huonoilla numeroilla tokarissa ei pääse eläinlääkikseen. Aion nämä kaksi ja puoli vuotta kouluttaa Ramsesta ja kisata sillä aluksi pikkuluokissa, ja sitten kehityksen mukaan isommissa (este ja koulu). Ysiluokan jälkeen aion lähteä Ramseksen kanssa Ypäjän hevosopistoon, koska tykkään ratsastaa ja haluan myös opiskella ratsuttajaksi. Siellä voisimme Ramseksen kanssa valmentautua, ja voisin päästä jonnekin ulkomaille ns. työharjoitteluun. Ja siellä ne kielet tulisivat tarpeeseen! Lukion suorittaisin Loimaan lukiossa, joka on 15 kilometriä hevosopistolta. Lukioaikoina ehtisin kilpailla Ramseksella vuoden jos toisenkin.

Hevosopiston jälkeen muuttaisin Helsinkiin opiskelemaan eläinlääkäriksi. Se opiskelu vie vuosia ja eläinlääkikseen pääseminen ei ole ihan helppoa... Täytyy oikeasti olla hyviä numeroita, mutta uskon että tänä vuonna numeroni on laskeneet koska en usko että pystyn pitämään kutosen kevättodistuksen keskiarvoa (9.2) täällä yläasteella :D

Ja haluaisin myös muuttaa jonnekin ulkomaille! Johonkin Kanadaan eläinlääkäriksi ja ratsuttajaksi ja myös kilpailemaan... Se olisi mahtia. Tai sitten perustaa siellä oma talli jollekin puoliverirodulle. :)


Unelmoin myös että osaisin opettaa Ramsekselle kaikenlaisia temppuja. Se unelma on oikeastaan ihan helppo toteuttaa, laittaa riimun päähän, ottaa porkkanaa taskuun ja lähtee kentälle harjoittelemaan. :D Mutta jotenkin tuntuu niiiin vaikealta opettaa hevoselle jotain koiratemppuja... esimerkiksi esteen hyppäämistä kun osoittaa sitä estettä ja makuullemenemistä ja sellaista. Se saattaa kuullostaa aika helpolta, mutta en saa ikinä aikaiseksi edes yrittää.
____________________________________________________________

Kirjoitusinto purettu! Kuvat tarjosi tänään weheartit.

17 kommenttia:

  1. Millon tuut jämsäään? c: että ehiks kuvailemaan mun kanssa vielä tänään? (;

    VastaaPoista
  2. Ai sää olet venäläinen? :D Siinä tapauksessa lopetan tän blogin lukemisen, koska en voi sietää venäläisiä järkevästä syystä.

    VastaaPoista
  3. Hanna, joskus illalla nii en ehi enää :/

    Anonyymi, aika mahtava syy lopettaa blogin lukeminen. Olen puoliksi venäläinen, en ole ikinä edes käynyt Venäjällä enkä osaa puhua kieltä eli periaatteessa olen ihan suomalainen mutta ihan miten vaan. :D Aika pinnallista sulta.

    VastaaPoista
  4. aika noloo lopettaa blogin lukeminen tollasesta syystä :D ei millään pahalla !

    VastaaPoista
  5. Anonyymi taitaa ollla vähä rasisti , ei mul muuta ::)

    VastaaPoista
  6. Niimpä, ja minun mielestäni ei ole syytä vihata koko maata ja sen asukkaita jos joku yksi venäläinen on aiheuttanut traumat. :D oikeastaan tosi törkeää anonyymiltä tulla tuolla tavalla sanomaan mutta omapa on ongelmansa!

    VastaaPoista
  7. No joo jonkun tommosen takii täytyy lopettaa blogin lukeminen. HOHHOH! :D sanon vaa. Jos on puoliksi venäläinen niin se ei tarkota sitä että sitten pitää syrjiä ja lopettaa lukeminen! No omapa on hänen ongelmasa jos ei todella voi sietää normaaleita ihmisiä!

    VastaaPoista
  8. Itseasiassa mun traumat ovat aiheuttanut monta tuhatta venäläistä.. :)

    VastaaPoista
  9. haha sun saksanopiskelusta tuleekin aina jotain ku häslään sun vieressä :D:D:D oon ihana kaveri tiedän ♥ mut ei oo todellista varmaa blogin lukeminen pitäis lopettaa sen takia, että oot puoliks venäläinen? jos osaisit puhua sitä kieltä, tai olisit venäjällä usein ni kai sää nyt sitä täällä oisit sanonu ja muutenkaa jos ei tykkää jostakin/joistakin venäläisistä ihmisistä tai niitten luonteenpiirteistä tms niin ei se tarkota että sä oisit samallainen? jokainen ihminen on erilainen eikä voi vaan sanoa että "joo lopetan tän blogin lukemisen ku oot venäläinen" aika lapsellista.

    VastaaPoista
  10. mun mielestä niina(yhellä vai kahella iillä :D) ei todellakaan vaikuta miltään venläiseltä! jos hän asuu suomessa ja puhuu suomea, niin ei hän minusta silloin kovin venäläiseltä vaikuta, vaikka puoliksi venäläläinen olisikin... melko rasistinen saa olla, että sellasen takia lopettaa blogin lukemisen...

    VastaaPoista
  11. Kiitti pinja ja venla! :) Ja anonyymi, onko sillä jotain pirun väliä onko traumat aiheuttanut tuhat venäläistä tai yksi, mutta en usko että minä olen joukossa ollut...? :D kiitti kaikille ja olen oikeasti iloinen että olen venäläinen, koska minusta se on rikkaus !

    VastaaPoista
  12. Sanoin että minulla on siihen syy, miksi en pidä venäläisistä, ja se on sen verran yksityinen etten sitä täällä yleisesti kerro. Ja en todellakaan lue tätä blogia ainakaan näiden kommenttien jälkeen kun saan vaan paskaa niskaani, sanoin että minulla on siihen SYY. Että kiitos vain näistä loukkauksista. :( Kannattaa pitää se turpa kiinni jos ei tiedä mistä asioista puhuu..

    ps. Niina mulla ei ole sinu että olet venäläinen mitään vastaan, en voi vaan sietää koko venäjää ja sen asukkaita. Silti lopetan tämän blogin lukemisen tän paskan ja haukkumisen jälkeen. :/

    VastaaPoista
  13. On aika törkeetä tulla tolleen vaan kommentoimaan tänne. Iha ihmisiä ne Venäläisetkin on?!

    Hahhah ne meiän suunnitelmat sinne heppalukioo ::DD

    VastaaPoista
  14. Ja niin kyllähän siellä saksan ryhmätilassa (pitäis) oppia.. Tainno se riippuu kyllä ihan siitä opiskeleeko siellä vai jutteleeko kauhuleffoista.. :DD

    VastaaPoista
  15. Anonyymi, silti sen kommentin olisi voinut olla jättämättä... ei sekään ole mukavaa että tullaan ihan sanomaan että nytpä minä lopetan blogin lukemisen koska sinä olet venäläinen ja se on se kansa jota minä en voi sietää!
    Kuten Krista sanoi, ihan ihmisiä ne venäläisetkin on.

    Krista, minä ainakin aion sinne heppalukioon, ja raahan sinut mukanani. :D Ja Saksan ryhmätila on ihan jees!

    VastaaPoista
  16. kyllä nyt menee jo vähä yli, oikeesti tosi SÄÄLITTÄVÄÄ tulla tollee: ''Että kiitos vain näistä loukkauksista. :('' itekkö et sit yhtään Ninaa loukannu :):):)):):) aika noloo mut joo oma ongelma (: T:MÄ!!

    VastaaPoista