perjantai 20. heinäkuuta 2012

Ramseksen kanssa touhuilua.

Eilen oli minun synttärini, ja oltiin Pinjan kanssa Särkänniemessä. Täytin siis kolmetoista! :D Meni sen verran myöhään, että väsytti aika lailla. Sen takia pää oli hieman kipeä tänään, joten en viitsinyt ratsastaa. Äiti ratsasti, joten minä keskityin touhuilemaan Ramseksen kanssa. Hain sen laitumelta sillä tavalla, että menin tallin vierestä laitumelle, ja kävelin toiseen päähän laidunta, jossa portti oli. Ramses seurasi minua uskollisesti koko matkan. Ihan kuin koira. :D Otin sen sitten kiinni ja vein talliin. Hoidin sen varsapuolella, koska tallia pestään muualta. Varustin sen ihan täysin, laitoin suitset ja satulan. Hain liinan koska ajattelin juoksuttaa, ja otin raipankin mukaan. Kentällä pyöri aika monta ratsukkoa, mutta hyvin mahduttiin mukaan. Ramses oli heti aika innokas, ja se pysyi pyöreällä ja isolla ympyrällä. Se ravasi reippaasti ja halukkaasti, vaikka laukka oli taas aika hankala nostaa. Pari kertaa se nosti laukan ihan itsekin, josta kehuin, koska on hyvä että se on eteenpäinpyrkivä.

Kun olin juoksutellut ihan tarpeeksi, lähdin sen kanssa vielä kävelylle. Mentiin isolle tielle asti, ja se oli suuntaansa pari sataa metriä. Ramses säikähti jotain lintua pusikossa ja ryntäsi suoraan minun alaselkään, ja se sattui. Sitten se tuijotteli kauhuissaan vielä pyöräilijöitäkin ja teki jotain ihme äkkilähtöjä. Ja ihmetteli kamalasti asfalttia. :D

Mutta laitanpa tähän loppuun kuvan Tähti-nimisestä suokkitammasta, jolla jatkan Aramaralla este- ja kouluvalkoissa. Tähti on tosi hyvä hyppääjä ja muutenkin tosi ihana! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti